неділя, 17 січня 2016 р.

Розв'язування вправ та задач на всі дії з десятковими і звичайними дробами.

Тип уроку: Урок-гра «Любімо, бережімо природу і себе»

Мета уроку :

  • поглибити знання учнів з теми «Розв'язування вправ і текстових задач» з використанням усіх дій зі звичайними і десятковими дробами, знаходження відсотків.
  • розвивати інтерес до проблеми охорони навколишнього середовища, вчити відчувати красу природи, сприяти розумінню бути бережливим.
  • розвивати інтерес до знань, бажання здобути знання.

Хід уроку
І. Організація класу.
Природа! З найпростіших речовин виготовляє вона різноманітні творіння бет найменших зусиль з великою майстерністю. А людина, як відомо, є частиною природи.
Ми живемо на прекрасній землі рідної України з її безмежними степами, прозорими озерами, густими лісами, де живуть багато видів фауни і флори.
Отже відправляймось на екскурсію у світ живої природи, а допоможе нам у цьому цариця всіх наук Математика.

ІІ. Актуалізація, умінь і навичок: учнів.
1. Вирушаємо в дорогу. Перша зупинка «Червона книга»
У 1949 р. при Міжнародній спілці з охорони природи і природних ресурсів було створено комісію. Вона згодом склала світовий список тварин і рослин, яким загрожувало зникнення. Цей список дістав назву Червоної книг (червоний колір – сигнал безпеки). Перше видання вийшло у 1963 р. Червона книга в Україні вперше видана у 1980 р.
1) Усний рахунок – квиток у потяг (тест)

З букв правильних відповідей ви отримали назву відомої тварини (ЗУБР), а результат останнього завдання – маса зубра, тобто 1 тонна. Зубр – це рідкісний вид тварин, що потребує охорони, в Україні зник у 16-17 ст. Популяція була відтворена у 1-й половині 20 ст. Останнім часом в Україні їх налічувалося біля 440 особин, а всього у світі – близько 2000 особин.

Задача
Беркут – найбільший птах України. Гніздиться в Карпатах, Закарпатті, Волинській і Рівненській областях усього приблизно 6-8 пар. Гніздо влаштовує на високих деревах або скелях Охороняється у Карпатському заповіднику. Давайте визначимо розмах крила птаха (у м.) Відповідь знаходиться в паралелограмі.
Подивимось схему:











(усі числа записані у фігурах учнями не записуються)
Отже, розмах крил цього птаха близько 2 м.

3). Років 20 тому поліські кооператори збирали 220 ц валеріанового кореню на рік, а сьогодні внаслідок осушення поліських боліт збирають тільки 1/40 частину. Скільки центнерів валеріанового кореню збирають зараз?




4). Із всіх видів лікарських рослин недалекого минулого маємо сьогодні 2/16, що дорівнюють 6 видам. Скільки лікарських рослин буде раніше?


5) Сьогодні збирають лише 90 кг ягід журавлини, що становлять 10% від того, що збирали ще в 70-і роки. Скільки ягід збирали тоді?


(90 : 1/10 = 900 кг. )

6). Із 80 тисяч га знаменитої цілющої журавлини залишилося 25%. Яку площу сьогодні займає журавлина?
(80 ∙1/4 = 20 га )
Все це відбулося внаслідок господарювання людини. І ми з вами, діти, повинні стати на захист Природа щоб зміст Червоної книги не розширювався.

2. Тепер помандруємо далі і наступна наша зупинка «Чисті води».
На території України протікають великі повноводні ріки, є запаси підземних вод, але все ж наша держава належить до регіонів недостатньо забезпечених водою.
У середньому кожна людина споживає 170 л. води за добу при потребі організму 2 л.
Як же зберегти воду? Економісти підрахували що якщо з крана тече цівка води товщиною в сірник, лише за добу це дає втрати 70 л. води.
Задача Якщо кран погано зачинений і з нього за 1 с. витікає 1 краплина води...Скільки води витече з крана за добу, якщо за 300 с витікає вода масою21,6 г?
Розв’язання:
1)  24 год = 24 ∙60 ∙ 60 = 86400 с.
2)  21,6 : 300 = 216/3000 (г) – витече за 1 с.
3)  216/3000 ∙ 86400 = (216 ∙ 864)/30 = 6220,8 = 6,2 кг. 
А за рік буде 6,2 ∙ 365 = 2263 кг., отже 2 т. 263 кг води.
Бережімо воду! Це головна складова всіх живих організмів і найважливіший природний ресурс споживання людства. Без води життя на Землі просто не можливе!

3. Продовжуємо нашу екскурсію. Наступна зупинка станція   «Свіже повітря».
Повітря, яким дихає людина, у своєму складі містить різні гази. У наш час повітря забруднюється кожної хвилини. Щохвилини в повітря викидається 1200 т. вуглекислого газу. А звідси виникають хвороби у людей, тварин, рослин.
Як же зберегти повітря чистим або хоча б зменшити його забруднення?
Розглянемо задачу.
За 300 днів роботи кожен автомобіль викидає в повітря 3880 кг викидів. Якщо ж встановити на двигун регулятор подачі палива і вловлювати шкідливість сполук, то деякі викиди в повітря не потрапляють. Скільки викидів потрапить у повітря за 300 днів, якщо вловлювати діоксид вуглецю, який становить 85% викидів, оксиди азоту, що становлять 5/97 від решти викидів?



Отак відчутно можна зменшити викиди в повітря. А ще при очищенні повітря нам можуть допомогти кімнатні рослини. Вони здатні за добу поглинути 87 % забруднень з повітря!
А що ще очищає повітря і допомагає нам дихали?
Так, велика заслуга в цьому дерев.

4. Отже наступна зупинка «Лісова».
Ліс – легені планети, деревина для будівництва, палива, сировина для виробництва паперу, тканин. А ще ліс є лікарем, бо багато видів рослин виділяють фітонциди, які вбивають хвороботворні мікроорганізми.
1 га лісл очищає за рік 18 млн. м3 повітря, а за 1 год. поглинає стільки СО2 , скільки видихають 200 чол.
Розв'язавши рівняння ви зможете вказати; які дерева лісу вбивають бактерії за:
15-20 хв.
Літа – 12
Береза – 8
Тополя – 45
В'яз – 8,5
Ялиця 1,6
Граб –97,23
Дуб – 65
Бук 34,1
Сосна – 32
Для кожного дерева будуть кульки, а на кульках написані числа, в тому числі корені рівнянь.
(Корінь рівняння відповідає потрібному дереву)


Подивимось на діаграму, яка показує вік деяких дерев





По дорозі у Меджибіж ростуть липи, які по розповідях посадила Катерина ІІ, їдучи до Одеси в кінні VIII ст., яким сьогодні більше 200 років. А чи знаєте скільки живе дуб? (≈600 років)
(Учень) Дуб – один із довгожителів серед дерев. Окремі дуби доживають до 1000 років. На території України збереглися дерева, які мають свою історію. Так знаменитим є дуб, який посадив Т.Г. Шевченко, і велетенський дуб в Уманській Софіївці якому 300 років. Щоб його охопити, треба стати в коло і взятися за руки шістьом дорослим людям. Серед багатовікових велетнів найвідомішим є дуб на острові Хортиця, його вік 800 років. Під цим дубом-ветераном навесні 1648 року збиралися запорозькі козаки.

III. Підсумок уроку.
Ось і кінцева зупинка нашої подорожі. Ми дізнатись з вами багато нового і цікавого, а головне зрозуміли: «Берегти природу – наш святий обов'язок». Дякую всім учням, які взяли активну участь у роботі на уроці (повідомляю оцінки).

А щоб продовжити дану тему, я пропоную вам виконати таке домашнє завдання: скласти задачі (дріб від числа, число за його дробом, процент від числа, число за його процентом), використовуючи дані, що стосуються природи краю, України, хто бажає – казку.

Немає коментарів:

Дописати коментар