неділя, 17 січня 2016 р.

Розв'язання задач на письмове множення і ділення натуральних чисел, 5 клас

Мета уроку: Формувати навички обчислень, вчити учнів застосовувати вивчені властивості множення і ділення для розв'язування вправ, рівнянь та задач. Розвивати обчислювальні навички та розвивати логічне, творче мислення. Виховувати увагу, наполегливість, навички самостійної творчої праці на уроці. Виховувати прагнення учнів до розвитку здорового способу життя. Формувати і розвивати валеологічні поняття, які впливають на стан їх фізичного розвитку.

Хід уроку.

І. Організація класу.
«Діти, щоб ви могли творчо, логічно мислити на протязі уроку, проведемо фізкульт – вікторину».
  1. Якщо ви вважаєте, що вам необхідно в житті вміти множити числа, підніміть руки вгору.
  2. Якщо ви вважаєте, що вам необхідно ділити числа, то підстрибніть.
  3. Якщо ви вважаєте, що вам в житті необхідно вміти розв'язувати рівняння, то кліпніть очима.
  4. Якщо  ви вважаєте, що урок математики розвиває вашу логіку мислення, покрутіть головою вліво, вправо.
  5. Якщо ви вважаєте, що хороша дисципліна на уроці – це запорука ваших знань, тупніть ногою.
  6. Якщо на вашу думку, ви уважні і дисципліновані на уроці сплесніть руками.
  7. Якщо ви вважаєте, щоб бути фізично здоровими, потрібно займатися спортом, зробіть вдих і видих.
Підсумок:     

  • Що ви дізналися з цього завдання?
  • Що ви дізналися про себе?
  • Чи дізнались один про одного щось таке, чого не знали досі?

ІІ. Застосування вмінь та навичок.
До нас діти прийшла зима. Щоб ви менше хворіли грипом, та іншими інфекційними хворобами, ви повинні свій організм поповнювати вітамінами.
Гра «Десанти». Десанти одержали завдання приземлитись в лісі на поляні; де ростуть лісові ягоди, дерева, споживання плодів яких дає певну кількість вітамінів для вашого організму. Шлях руху кожного десант зашифровано коренем рівняння.
В одне місце може приземлитись не тільки один десант. Здогадайтесь, куди повинен приземлитись кожен десант і вкажіть йому шлях, провівши стрілку від вправи до відповіді. Тут ви повинні проявити свою уважність і вміння застосовувати свої знання на практиці.

1



Діти, можливо хтось із вас знає, які ж овочі, фрукти, тваринні продукти містять такі вітаміни, на які вам вказали десанти?

ІII. Набуття навичок і вмінь письмового множення і ділення.
1. Робота в групах

№1 – на оцінку 9 б.

а) Обчислити:
І) 32 * 24- 18;               2) 3456 : 96;

         б) Розв'язати рівняння:
         9х - 12х = 136;

         в) Знайти значення виразу зручним способом.
         1) 8*319*125;              2) 43*89+89*57;

№2 – на оцінку 11 б.

         а) (326 * 48- 9587) : 29;

         б) Розв'язати рівняння:
         (358-х) : 21 = 13

№3 – на оцінку 12 б.
         1. Розв'язати рівняння:
а) 843 - 43 *х =198;     б) (х-17)(2х -18) =0;

         2. Обчислити зручним способом:
         а) 13*15+13*35+50*17;

Фізкультурна хвилинка
Лікарю наш Айболить,
В мене пальчик вже болить,
Щоб змогла я знов писати,
Треба пальчик розім’яти,
1, 2, 3, 4, 5
Буду знову я писать!


ІV. Вироблення навиків розв'язання задач.
Для нормального росту і розвитку дитячого організму їжа повинна містити білки, жири, вуглеводи, мінеральні речовини та воду. Розв'язавши задачу ви дізнаєтесь скільки цих компонентів в їжі ви повинні виживати за добу.

Задача 1. Дитина 12-ти річного віку, за добу, споживаючи  їжу, повинна вживати 300г. вуглеводів, білків у 100 разів менше, ніж вуглеводів, а жирів на 8 г. більше, ніж білків. Яку кількість поживних речовин повинна вживати дитина на добу?
(314 г)

Задача 2. Хлопчик–п’ятикласник, у якого слабкий фізичний розвиток, виконує нормативи так:
60 м пробігає за 13 сек., підтягується на перекладені 1 раз, стрибає в довжину 1 м 80 см, метає м’яч на 11 м. А хлопчик–п’ятикласник, який фізично розвинений, 60 м пробігає на 3 сек., швидше, підтягується на перекладені у 6 разів більше, стрибає в довжину на 1 м 60 см дальше, м’яч метає в 3 рази дальше.

Які нормативи виконує фізично розвинений хлопчик?

ІV. Творче завдання.
Дитина 7-12 років повинна за добу вживати тваринних продуктів:

Яку кількість  тваринних продуктів повинна вживати дитина за добу?
Розв'язати задачу складанням виразу.

V. Домашнє завдання.
Задача 1. З короткозорістю приходять 2% дітей у школу. Після 1 кл. їх вже 6%, після 3 кл. 15%. До моменту закінчення школи – 23%. На скільки відсотків збільшилась короткозорість?
Задача 2. У 1990 р.  22466 чол. Зверталися по медичну допомогу з наркотичними проблемами, а у  2014 році – 85006 хворих. На скільки чоловік збільшилося це число?

Скласти задачу про здоров’я і розвязати її.

VІ. Підсумок уроку:

Діти, що нового на сьогоднішньому уроці ви дізналися для себе?

Немає коментарів:

Дописати коментар